fredag 5. november 2010

Prøve-pepperkaker?

I dag har vi bakt pepperkaker. Ja, jeg vet det er lenge til jul, men det er greit å finne den "ultimate" pepperkakeoppskrifta, så man får gode pepperkaker! Dessuten er det både gøy og godt å gjøre ting sammen med hele familien! Og, jeg tror jeg har funnet en god oppskrift, synes de ble knall!
Oppskrifta finnes her : http://www.brodogkorn.no/oppskrifter/pepperkakedeig/
Far og sønn i huset fikk lyst til å lage pepperkakeborg i stede for hus i år, så da tror jeg mor velger å trekke seg litt tilbake å la dette bli guttas prosjekt! Mor skal uansett bake mye til jul... Sjakkruter er et must, og i fjor laget jeg noen deilige chilli- og valnøttkjeks! NAM! Oppskrifta til dem fant jeg også på nett: http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Br%C3%B8d,-bakst-og-kaker/Kaker/N%C3%B8ttekaker/Valn%C3%B8ttmarengs-med-m%C3%B8rk-sjokolade-og-chili

I dag var det 3.dje dag på rad at jeg gikk meg en liten tur etter å ha levert snuppa i bhg. Runden tar bare 25 minutter, men det er da en start for en rusten, utrent og vanskelig kropp. I dag var gubbeluren med, koselig å gå sammen med noen, og til uka får jeg kanskje dratt med meg en nabo eller 2? Klapper meg selv på skuldra og synes jeg har vært ganske flink!

I morra vet jeg ikke helt hva som skjer, men vi blir vel å finne på noe. Muligheter for svømmehall, tur med pølsegrilling eller noe annen aktivitet. Pappa/bestefar/svigerfar kommer inn til byen, så da får mor og far dratt på kino for å se Jackass 3D! De bli bra. Kanskje vi bli å gå ut å ta en øl etterpå - ikke hver dag vi har barnevakt, for å si det sånn! Må utnyttes i fulle magadrag!

Da er jeg ferdig med å kjøre oppdatering på Sony Ericson Xperia'n min, så da må jeg vel lære meg alt på nytt og sette opp alt på nytt - igjen! Husket i allefall å ta backup denne gangen!

Hasta La Vista!

2 kommentarer:

  1. Kos dokker med masse med barnefri ;)

    Flink som har gått tur ja:D e på min 3 sjøl. bare ca 30 min men det e da nåkka det og.

    Sånn te en anna gang så vil , æ, jørgen , A og A gjerne bli med og finn på nå med dokker og ungan i helgen. Tur i marka , lekeland, svømmehall osv=) Bare koselig det;)

    SvarSlett
  2. Noterer bak øret, Lise! De hadd vorri arti!

    SvarSlett